Zkušenosti s Windows Mobile

Další z neobvyklých dnů, tentokráte ovšem v negativním slovasmyslu. Dnes píšu blog spíše hlavně ze stavu nasranosti, jež pramení ze zkušeností s Windows Mobile, Outlookem, Microsoftem a Sunbeltem. Je až neuvěřitelné, jak technika dokáže člověka naštvat – zvášť sklerotického, líného a důvěřivého.

Všechno začalo v podstatě už ve chvíli, kdy se kolega rozhodl o tom, že si pořídí stejný telefon, který mám již nějakou chvíli. Konkrétně jde o zařízení HTC Artemis. Padla tedy dohoda, že když máme stejný telefon, stejný operační systém a dost podobné nároky na funkce, sejdeme se jeden pěkný pátek a zjistíme, jak oba své stroje vytuníme.

Všechno probíhalo naprosto luxusně. V práci jsem skončil o velkou dobu dříve, než bych skutečně měl a je to poslední pátek před svátkama – což znamená přibližně 2 týdny volna. Nakonec se kolega ještě spozdil z důvodů nakupování dárků pro blízké.

Konečně jsme se setkali u mě a pustili se do práce lomeno zábavy. A zasekli jsme se hned na začátku u připojení jeho telefonu k jeho notebooku. Soubor **rapimgr.exe se rozhodl stávkovat.** Vyběhl na 50% procesorového času a telefon se nám nepodařilo připojit. Na googlu jsme objevili první z mnoha rad, které jsme ten den hledali – vrátit se ke starší verzi ActiveSync. Brzy přišlo další zklamání, neboť problém to nevyřešilo. Po několika desítek minutovém hledání na internetu jsme došli k závěru, že problém zřejmě způsobil již dávno odinstalovaný bordel za sebou nechavší Sunbelt Personal Firewall. Ani po složité operaci jeho opětovného nainstalování a vypnutí se bohužel nepodařilo problém vyřešit.

Nálada klesala k bodu nula a na čemž se také podepsaly příznaky choroby, které se na mě začaly objevovat. Zprvu jenom vysoká teplota.

Po několika dalších anabázích jsme nakonec připojili telefon k mému PC, neboť se **problém s rapimgr.exe a nepřipojitelného telefonu nepodařilo vyřešit.** Nakonec se kolega zmínil, že své kontakty, které byly pro přechod na nový telefon v podstatě ty nejzásadnější, má exportovány v csv souboru.

I jal sem se aktivity, neboť alespoň něco se muselo dnes podařit. Mezitím samozřejmě rosla má horečka. Nakonec jsme zjistili, že se CSV formát da importovat do outlooku. A zde jsem udělal zásadní chybu. **Nezálohoval jsem** v rámci naivity, důvěřivosti a předchozích zkušeností s danou problematikou.

Smazal jsem své kontakty z Outlooku a začali jsme řešit problém importu kontaktů kolegy. **CSV uložené v UNICODE kodování do outlooku prostě nenacpete**. Po několika snahách jsme zjistili, že ani **CSV kovertované do ANSI kodování do outlooku nenacpete**. Kolega opět začal ztrácet naději také z důvodu předchozích nezdaru. V tuto chvíli jsem ale zasáhl a rozhodl se, že alespoň něco se dnes musí podařit. Byl jsem osvícen a s myšlenkou konverze CVS do XLS jsem se pustil do práce. **CSV v UNICODE kodování nezkonvertujete do XLS**, což jsme zjistili po dalších dlouhých minutách. Bohužel konvertované CSV pro změnu nešlo naparsovat standardním a očekávatelným způsobem. Opět jsem se jal aktivity a pokusy jsme se probojovali až ke zdárné konverzi.

Mohlo by se zdát, že jsme nyní uspěli. Bohužel, není to tak. Při importu nás opět zaskočila tato hláška: Soubor Export5.xls Microsoft Excel nemá žádné uvedené oblasti. K uvedení oblastí dat určených k importu použijte Microsoft Excel. Co proboha jsou takové datové oblasti? Google opět napověděl a podařilo se tento problém zažehnat. Když jsme konečně importovali kontakty do Outlooku, vyšla i synchronizace a po chvilce brouzdání v novém kontakt listu v telefonu kolega objevil závažný problém – některé údaje nebyly konvertovány a importovány.

Po dalším zdlouhavém procesu se podařilo vytvořit požadovaný seznam kontaktů i s údaji, což byl náš první a také poslední úspěch za 3 a půl hodiny. Kolega spokojen se svým kontakt listem se jal zkoušet další feature nového stroječku a já jsem se pokusil dostat své kontakty z telefonu – jediného místa, kde jsem je v tuto chvíli měl synchronizací s nastavenými parametry – keep items on device a nahradit položku v PC – uklimbán svými úvodními zkušenosti s Outlookem jsem pustil synchronizaci. Ne jenom, že synchronizace ne a ne proběhnout. Když se dejvis konečně umoudřil a synchronizace započala, i přes veškeré nastavení a očekávání byly kontakty nenávratně ztraceny.

V této chvíli pln zloby a s teplotou přes 38°C jsem již nevydržel nápor a spolkl tabletu Ibuprofenu. I přes další snahy se již nepodařilo ztracená data obnovit. Nakonec jsme s kolegou na uvolnění dali panáka **stříbrné tequily bez přísad a také zjistili, že bez toho citrónu a soli je tato o moc lepší** a člověk najde i chuť agáve. Po několika dalších minutách marného snažení a smíření se s osudem jsem byl vyprovodit kolegu, který již v tuto pozdní hodinu odcházel domů. Ve dveřích jsem dostal dělovku alkoholu smíchaného s utišujícím prostředkem. Neuvěřitelné.

V tuto chvíli me čeká procházení veškérých dostupných materiálů k zjištění, které kontakty mi chybí a jsem schopen obnovit. Doufám, že se dostanu alespoň přes 60% původního počtu. Také jsem si vzal ponaučení, že **zálohy se prostě nevyplatí podceňovat** i přestože vám technika bude tvrdit něco jiného. Možná, kdybych nebyl tak urputný při získání alespoň jednoho úspěchu, možná bych stále své kontakty měl. Kdo ví…